Kontakt |
|
Měna / EUR | Košík 0

Souhrný test od DW po YAMAHU.

tento test je starý jak "hnědé uhlí", ano je z roku 2000, ale to byl přece magický rok, přitom si můžeme všimnou, že se zase tak moc za těch 11 let nestalo a obecně platné normy pro bicí soupravu prostě platí i dnes. Nestává tak často, že by k podobnému testování (dá-li se to tak vůbec nazvat) dochází, vyhrabal jsem tuto aktualitu, kterou jsme uvedli dne 14.12.2006

Úvodní strana

Byli jsme tam. (všichni to známe). Stojíce proti výloze obchodu s bicími nástroji, toužebně a dychtivě jsme zírali na nádherné vystavené bicí soupravy. Bylo to snad před třiceti lety nebo to bylo možná včera. To podstatné na tom je, že bubeníci milují pohled na bubny. Ano, rádi o bubnech přemýšlíme. K čertu, my dokonce zbožňujeme o bubnech snít!

A když už budete snít, tak proč nesnít pořádně? A co takhle hloubat o více než jedné soupravě? Co takhle o dvou .. nebo o čtyřech..nebo dokonce o více ?

Tak jo, Modern Drummer ( MD ) je tu aby Vás potěšil. Teprve podruhé v historii časopisu je hlavním tématem článek, v němž Vám poskytneme potěšení z prohlídky ne méně než dvanácti ze současných nejlepších souprav – souprav, které jsou rozhodující z pohledu zvuku, vzhledu a provedení. Jsou seřazeny a připraveny pro Vaše zamilované pohledy ( pouze se pokuste neslintat blahem, ano?).

K čemu je tento přehled

Abychom udrželi naše zkoumání a posuzování v udržitelných hranicích, rozhodli jsme se zaměřit na značky, které nabízejí bubny a HW. ( budoucí články budou zkoumat a věnovat pozornost práci výrobců, kteří jsou zaměřeni pouze na samotné bubny). Vyzvali jsme výrobce těchto souprav aby nám poskytli vzorky své nejlepší práce (nejlepší výrobky). Pro naše čtyři redaktory, kteří řídili a vedli toto posuzování (Rick Van Horn, Bill Miller, Adam Budovsky and Rich Watson), to bylo jako když je dítě v cukrárně.

Vymínili jsme si pouze aby každá souprava obsahovala 10“ a 12“ „rack“ tomy , 14“ a 16“ „floor“ tomy , 14“ malý buben a 22“ velký buben. Hloubku bubnů jsme nechali na výrobcích v souladu s jejich pojetím optimální akustické interpretace.

Souprava HW obsahovala stojan na malý buben, stojan HI HAT, pedál k velkému bubnu a tři stojany na činely v různém provedení (rovný, „šibenice“ a kombinovaný stojan činel/tom). Floor tomy mohly být na nožičkách nebo zavěšené na stojanu – opět podle toho, jaké provedení podle výrobce produkuje nejlepší zvuk.

Výběr vzhledu (povrchové úpravy) souprav jsme opět nechali plně na výrobcích. Mohli nám poskytnout charakteristické vzorky běžné produkce svých povrchových úprav, nebo jít dále směrem k zákaznickým kreacím. Chtěli jsme prostě to, co oni sami považují za nejlepší.

Co tento přehled není

Nejkvalitnější bicí soupravy na trhu se propastně liší v konstrukci, použitých materiálech a v základních pojetích designu. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli při posuzování postavení jednotlivých souprav NEPOVAŽOVAT tyto rysy za klíčové. (jak byste přece (u všech čertů) hodnotili Mercedes versus Maserati versus Rolls-Royce?) Místo toho jsme se rozhodli hledat na každé soupravě její přednosti a podat zprávu o jejich silných stránkách a slabinách. Můžete tedy tyto zprávy použít a vytvořit si svůj vlastní úsudek a závěr. Soupravy jsou abecedně seřazeny podle názvu firmy.

Jablka a pomeranče

Některé soupravy nejvyšších řad jsou sestaveny z bubnů, vyrobených v předstihu (do zálohy, na sklad) a jsou k mání ve skladech jednotlivých výrobců. Tyto soupravy se také obvykle prodávají včetně dané sestavy HW. Jiné soupravy jsou vyráběny výhradně na zakázku podle objednávky kupujícího s HW sestaveným podle individuálního přání. Zkoumali jsme také rozdíly v cenách jednotlivých souprav, na které mají vliv mimo jiné použité materiály, strojové zpracování, konstrukční detaily, speciální povrchové úpravy na přání zákazníka, místo výroby a další faktory.

Krása je více než povrchnost

V soupravách této úrovně nám měly být poskytnuty bubny vysoké konstrukční kvality. A to ve všech zkoušených soupravách takém byly. Zpevňující prstence byly přesné, korpusy se zdály dokonalé, bubny byly kulaté a povrchové úpravy všech bubnů soupravy byly shodné. Vnitřní strany korpusů a okraje byly hladké a všechny velké bubny byly dodány s ladícími šrouby, ovládanými klíčem namísto šroubů s ovládáním rukou. Vyčnívající konstrukční prvky budou uvedeny zvlášť v komentářích k jednotlivým soupravám.

Estetika je věc jiná. Je to jedinečnost, která je dána požadavky každého jednotlivého bubeníka na celkové zpracování a na HW. Nicméně měli jsme několik příležitostí, kdy se všichni čtyři redaktoři „zamilovali“ do pohledu na konkrétní soupravu. Tyto situace jsou rovněž popsány v komentářích.

Takže nyní, když máme soupravy na podiu, odhrňme oponu. Skýtá se nám pohled na tucet vysněných souprav.

Takže dámy a pánové řeč bude o soupravách:

Drum Workshop-Collectors Series, Gretsch -American Custom, Ludwig-Classic Maple,Mapex-Orion Classic,Peavey-Radial Pro1000, Pearl- Masters–MRX,Premier-Genista,Remo-Master Edge,Slingerland-Studio King, SONOR-Designer,TAMA-Starclassic Maple,Yamaha-Maple Custom

Drum Workshop Collector´s Series

Konfigurace:18 x 22“ bass drum, 8 x 10“, 9 x 12“ , 11 x 14“ a 13 x 16“ závěsné tomy, bubínek - 5 x 14“. Všechny tomy jsou zavěšeny pomocí S T M systému. ( Suspension Tom Mount ), basový buben je bez konzoly pro uchycení Tom Holderu.
Korpusy : vnitřní a vrchní vrstva korpusu je z 600 let starého „Lake Superior Maple“ **, vnitřní vrstva je z 1000 let starého „Lake Superior Maple“ , tom tomy10 a 12“ jsou 6-ti vrstvé s 3 vrstvými zpevňujícími prstenci , větší tomy14 a 16“ jsou sedmivrstvé s 3 vrstvými zpevňujícími prstenci.
**„Lake Superior Maple" je velmi stará dřevina, která po mnoho let, možná i staletí, ležela zaklíněna na dně jezera bez přístupu vzduchu za nízké, konstatní teploty. Takto byla vytěžena na konci 19. století a byla uskladněna v továrně na zpracování dřeva.
Povrchová úprava : lak s vysokým leskem v odstínu „ Light Tabacco Fade“, hardware – matně niklované obruče i mušle.
Obruče : 3 x ohýbané, ocelové o síle 2,3mm, matně poniklované.
Blány : DW – coated/clear – čiré blány s lakovaným mezikružím při okraji blány (exklusivně vyráběné firmou Remo pro firmu DW ) na hrací straně tomů, na spodní straně klasické Remo Ambasador s logem DW.
Snare drum je osazen klasickou lakovanou Remo Ambasador s logem DW, na straně strunění pak blanou Remo Ambasador snare.
Bass drum má osazení opět coated/clear na hrací straně a Remo Renaissance na čelní straně bubnu.
Hardware : 5500TD Delta II. Stojan HI–HAT, 9300 stojan pro snare, 2 ks 9999 kombinovaný stojan pro tomy a činely, 9934 dvojitý stojan pro tom tomy včetně adapteru pro činelové rameno, 5500 AD Delta II. bass drum pedál.
Vzhled : povrchová úprava vlaku s vysokým leskem laku o odstnínu „Light Tobacco Fade“ nanesený na přírodní javorové korpusy, vytváří dojem opravdu kvalitního starožitného nábytku. Matné poniklování na mušlích a ráfcích má za úkol nezahltit celkový vzhled bubnu. Přední blána velkého bubnu Renaissence, laděná do tónu „sepia“, dokončuje celkový vzhled.
Zvuk : tyto bubny jsou dodávány již naladěny a připraveny ke hraní, stačí je jen vyndat z transportní krabice. Tomy znějí jako větší, než by mohly jejich rozměry naznačovat. Použité DW vrchní blány (čiré z lakovaným kroužkěm) a čiré spodní – rezonanční blány poskytují ostrý počáteční atak, následovaný plným rozšířením zvuku bubnu, který je hluboký a silný.
Velký buben má mohutnou rezonanci a sílu. Je dodáván s DW tlumicím polštářkem k utlumení blány. Tlumící polštář je volně umístěn na okraji bubnu bez použití síly.
Malý buben zní „dřevěně“ s množstvím plných vrchních (alikvotních) tónů. Produkuje silnou zvonivou resonanci, zejména při „rimshotech“.
Zvláštnosti : speciálně ohýbané úchyty ráfků velkého bubnu (claws) se přizpůsobují a ladí s tvarem ráfku a jsou vybaveny filcovými podlepkami proti poškrábání obručí. Paměťové zámky jsou prakticky na všech stojanech. Všechny mušle jsou vyplněny pěnou pro zamezení chrastění, drnčení a jiným nežádoucím zvukům. Velice jemné závity na napínacích šroubech umožňují velice jemné ladění.

Poznámka : kontrola kvality nástrojů DW je zdůrazněna skutečností, že každý jednotlivý buben je na konci výrobního procesu osobně zkontrolován a signován víceprezidentem společnosti Johnem Goodem.

GRETSCH - American Maple Custom

Konfigurace : BD16 x22” ,TT 9 x10”, 10 x12” , 12 x14”, 14 x16” všechny zavěšené,snare 5 x14”
Korpusy :6-ti vrstvý javor
Povrchová úprava :tmavý červeno-ořechový lak, chromované lité obruče i mušle
Obruče : Gretsch - Die Cast
Blány :Remo Pinstripe pískované a čiré Ambassador na tom tomech, Ambassador pískovaná na malém bubínku, Pinstripe piskovaná na velkém bubnu
Hardware :GT4849 stojan HI-HAT, GT4987 stojan pro snare, G9002Z -TOM HOLDER, GT9010 trojnožka s tomhoderem, GT4850 rovný stojan pro činel, GT4852 stojan na činel-šibenice, G4959 pedal velkého bubnu
Vzhled: lak soupravy je excelentní ukázkou nejslavnějši povrchové úpravy firmy Gretsch. Souprava vypadá velmi tradičně a klasicky i přesto,že logo firmy na přední bláně velkého bubnu je velké, hranatějších tvarů a působí lehce novodobým, modernějším dojmem
Zvuk :byli jsme velmi mile překvapeni volbou pískovanýchblanRemo Pinstripe. Zvuk tom tomu: není to charakteristický „Gretsch“ jazzovy zvuk, na který jsme zvyklí a ktereho bývá docíleno použitím jednovrstvych piskovaných blan Ambassador. S dvojitými blánami Remo Pinstripe zvuk tom tomu zhutněl, stal se projekčnějším a velmi líbivým. Zajimave je, že tato firma jako jedna z mála vyrábí10” a12” tomy s 5-ti šrouby. Je to snad jedna z nedílných součástí k docílení kvalitního zvuku ?Jednovrstvá pískovaná blána Remo Ambassador propůjčila malému bubnu klasický “Gretsch sound” – vřelý, suchý a přitomprojekční. Velky buben: kombinace přední a hrací blány vytvořila optimální kompromis- hřmotný, projekční, ale přitom plně kontrolovatelný zvuk
Mechanika: na první pohled masivní, i když po stránce designove to není zrovna “umělecké dílo, ale svou funkci plní velmidobře. Tom holder nabizí možnost nastavení výšky tomu nezávisle na sobě (sice drobná maličkost,ale pro spoustu bubenikuvice než důležitá). Celkově : stojany a pedál velkého bubnu (potažmo veškerý hardware) dodaný k soupravě působí dojmemponěkud staromódnim, čemuž rozumim, protože novou řadu mechaniky firma uvede na trh až v únoru r. 2000 (cca měsíc potestu této soupravy)


LUDWIG - Classic Maple

Rozměry soupravy : BD -16x22, T.T. 8x10,10x12, F.T.T.14x14 a 16x16, snare 5x14.
Konstrukce: 9-ti vrstvý javor o celkové síle 9 mm.
Povrchova uprava: třešnový lak,chromované ráfky a mušle
Obruče: ocelové, 3 x ohýbané
Blány: všechny jsou zn. Ludwig: Weathaer Master jednovrstvé,pískované (hrací) a čiré (rezonanční) na tom tomech, jednovrstvá pískovaná na malém bubnu, čirá blána se střibrným středovým terčem a černá rezonanční blána s logem a 6-ti palcovým otvorem na velkém bubnu.
Hardware: LM817HH modular hi-hat stojan, LM822SSL stojan na malý buben,LM826CS činelový stojan, LMB836CS stojan na činel-šibenice, LM915PRO pedál velkého bubnu.
Celkový vzhled soupravy : povrchové úpravy fa. Ludwig jsou velice nedoceněné.Testovaná souprava měla krásnou červenou úpravu a s historickými logy a mušlemi a dalším kovaním na bubnech vypadala velice atraktivně.
Zvuk soupravy : tom tomy mají živý a jasný zvuk odpovidající zvoleným velikostem. Charakter blan se projeví při silnějších úderech, kdy buben ztrací svou barvu a atack. Malý buben hraje podobně jako ostatní dřěvené bubínky Ludwig - dřevnatý,křupavý, né však řezavý jako jiné a s bohatou škálou zvuků a barev. Zvuk velkého bubnu utrpěl díky špatné volbě blan. Čirá blána Ludwig Silver Dot batter s filcovým proužkem zkrátka neprodukuje současný,moderní zvuk zvláště v kombinaci s dírou v přední bláně. Z bubnu vychází hlasité “mlask” avšak okradené o veškeré basové frekvence. Když jsme hrací blánu vyměnili za čirou dvouvrstvou, buben zmohutněl, nabyl postrádané hloubky a krásně se doplňoval se zbytkem soupravy. Vyměnu blan si tento buben opravdu zaslouží.
Hardware: nevýhoda činelových stojanů je, že ramena se nedají schovat do zbylého těla stojanu a tak z něj nelze udělat rovný a skladnější, ale jinak jsou navrženy funkčně a spolehlivě s nízkou vahou, o což se take zasloužila volba jednoduchých nohou, avšak i přes svou nízkou váhu poskytují dostatečnou stabilitu. Pedál velkého bubnu je dostatečně funkčni, ale mechanismus upínaní k velkému bubnu jej děla poněkud nepraktickým pro montáž a demontáž. Tom holder je menši než bývá zvykem. Je opatřen kulovým kloubem s rozpětím 360 stupňů pro snadné umístění bubnu a také přistupnost ke spodní bláně při jejím lazení aniž bychom byli nuceni buben sundávat z ramene.

MAPEX - Orion Classic

Rozměry soupravy:BD18x22,TT 8x10,9x12, 11x14 a 14x16, snare5,5x14 -“Black Panther”
Konstrukce : 6-ti vrstvý javor + 7 vrstva očkovaného javoru
Povrchová úprava: fialový odstín očkovaného javoru, chromované obruče a mosazné mušle (kromě malého bubnu)
Obruče: ocelové na tom tomech, lité na malém bubnu
Blány : jednovrstvé, čiré hrací i rezonanční na tom tomech, jednovrstvá piskovaná na malem bubnu,Powerstroke 3 jako hrací i rezonanční na velkém bubnu
Mechanika : H-950 stojan hi-hat, S-950 stojan na malý buben, TS-960 kombinovaný tom a činelovy stojan (2x),TS-950 double tom stojan,P-950 pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy: hluboce fialový lak vytvaří na přírodní kresbě očkovaného javoru až “hypnotizující” efekt. I když je kombinace povrchové úpravy,mosazných mušli,chromovaných ráfků a černých částí na držácích tomů zajímavá,myslím si, že volba “jenobarevného” hardware by byla mnohem lepší
Zvuk soupravy: zvuk tomů je plný a zvučný,s dobrou projekcí a spoustou hloubek. Tento zvukový charakter je u všech tomů naprosto shodný - od nejmenšího po největší.Velký buben je velmi muzikální,hlasitý s dlouhým dozvukem, který je ale díky zvoleným blanám snadno kontrolovatelný. Jeho zvuk je dosti odlišny od zvuku tomů. Malý buben ma dostatek attacku a jeho zvuk je silný, zároveň ale nepostrádá dostatečně citlivý struník pro jemné hraní. Bubínek zní dobře jak v nižším, středním tak i vysokém lazeni
Mechanika: pedál velkého bubnu je velmi snadno nastavitelný k pohodlné hře. Beater pedalu ma tři strany s odlišným povrchem (plast, guma, filc) a je také opatřen paměťovou objímkou, která zabraňuje jeho pootočení. Stojany na činel mají na konci ramene kulový kloub, který nám poskytuje excelentně variabilní nastavení pozice činelu. Hi-hat stojan je nastavitelný na mnoho způsobu, ale už od pohledu vypadá jeho nastaveni dosti složitě – a je to tak! To než příjdete na optimální nastavení (úhel pedálu, odpor pružiny) vám bude trvat déle než u jiných značek. Držák tom holderu TH-685 je možno posunovat cca 5 cm dopředu nebo dozadu, což je super. Všechna uchycení a stojany jsou designově velmi dobře provedeny, dostatečně masivní a „easy“ k optimálnímu nastavení a pohodlné funkci.

PEARL - Masters MRX

Rozměry soupravy :BD 16 x22,TT 8x10,10x12,FTT 14x14 a 16x16, snare 5,5x14
Konstrukce : 6-ti vrstvý javor
Povrchová úprava: platinum mist,chromovaný hardware + odlévané "Die Cast"obruče
Blány : vše Remo, Ambassador Clear jako hrací i rezonanční na tom tomech,Ambassador Coated na malém bubínku, Powerstroke 3clear jako hrací a černá jako rezonanční blána s logem na velkém bubnu
Mechanika : H-855 hi-hat stojan,S-985W stojan na malý buben, B-855W stojan načinel-šibenice (3x),P-101 Power Shifter pedál velkého bubnu, TH-100 multi-polohovatelný tom holder
Celkový vzhled soupravy: povrch platinum mist je tenká vrstva perleťového laku na přirodní kresbě javorové dýhy.Malé mušle použité na soupravě ji dělaji vzhledově velmi atraktivní, ale přitomvelmi decentní
Zvuk soupravy:Pearl tom tomy a velký buben maji charakteristiký zvuk: čistý,se spoustou průraznosti a projekce.Barevná škála zvuku se projevuje hlavně ve střednim ladění.Velký buben produkuje více ataku, než dunivých,basových frekvencí.Těmto bubnům velmi prospívají tenší blány, diky kterým se zvuk otevře a dostane basovější nádech. Zvuk malého bubnu je křehký a čistýs dobrou citlivosti a sytým dřevnatým charakterem. V celkovém zvuku soupravy se bez problému prosadi.
Mechanika :mechanika Pearl si zakládá na časem ověřeném designu. Tom holdery nám nabízejí horizontální i vertikální pohyb, což velmi usnadňuje ustavení bubnu do požadované polohy bez jakéhokoliv zásahu do paměťových objímek. Nohy floor tomu mají paměťové objímky a konce nohou jsou opatřeny specialním gumovým zakončením, které zajišťuje bezkontaktní styk s podlahou a umožnují bubnu lepší sustain. Nohy stojanu hi-hat a malého bubnu mají gumové zakončení, které je v případě potřeby možno otočit pomoci ladícího klíče na bodce – což oceni hlavně majitelé malého bubnu lehči váhové kategorie. Pedál velkého bubnu je rychlý, dostatečně masivní a univerzálně nastavitelný. Celkově vzato, veškerou mechaniku Pearl je velice snadné nastavit tak, aby vyhovovala i těm nejnáročnějším hráčům.

PEAVEY - Radial Pro 1000

Rozměry soupravy: BD18x22,TT 9x10, 10x12, 12x14 a 15x16, snare drum 6x14
Konstrukce: výběrový javor o síle TT 3-vrstvy o tloušťce 0,0999“(2,5 mm) s venkovním javorovo-laminatovým zpevňujícím okružím, BD 5-vrstev o tloušťce 0,166“(4,2mm) taktéž s venkovním zpevňujícím okružím, malý buben o tloušťce 0,5“ s vnitřním zpevňujícím okružím + vnější 1,75“ tlustá vrstva z masivu
Povrchová úprava: Harlequin (zlatavě modrofialový lak), chromované ráfky, žádné mušle
Obruče : ocelové
Blány: Aquarian, Classic Clear jako hrací i rezonanční na tomech, Classic pískovaná na malém bubnu, Super Kick 2 jako hrací a Regulátor jako přední na velkém bubnu
Mechanika: HHS 500 hi-hat stojan, SDS 500 stojan na malý buben, 2x kombinovaný stojan HPS 500, LPS double tom stand, BDP 500 pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy: na pohled souprava působí teatrálním až dramatickým dojmem, odstín laku se mění v závislosti na úhlu dopadajícího světla. Korpusy bez mušlí vypadají poněkud nedodělaně a zvláštně.
Zvuk soupravy: Zvuk tomů je plný, silný s dostatkem sustainu. Malý buben je neuvěřitelně hlasitý s řízným attackem. Velký buben má mnoho hloubek a attacku. Jednoduché blány na tomech zvýrazňují attack, ale mají v sobě jistý nádech papírovosti. Myslím, že dvojité blány by pomohly tento, pro někoho nežádoucí, efekt odstranit.
Mechanika: Stojany a veškerá ostatní mechanika je spolehlivě funkční. Tom holdery jsou designově téměř naprosto shodné se značkami Yamaha (kulový kloub) a Pearl (část ramene zasahující do těla bubnů). Tato kombinace se jeví jako vhodná u tom tomů, ale jako nedostačující u tomů 15 a 16", protože je není možné otočit vzhůru pro nízké ustavení floor tomu. Pedál velkého bubnu je hratelný, ale celkově designově a funkčně nedotažený do konce.
Pozn.: Firma Peavey přišla na trh s naprosto radikální změnou designu bicích. Každý korpus je velmi tenký pro co možná největší rezonanci. Dosedací hrany bubnů pro blány jsou naprosto přesné s úkosem 45°. Konstrukce malého bubnu je opačná než u zbytku soupravy;tzn., že silnější vrstva dřeva je z vnější strany bubnu, zatímco vrstva dřeva mezi blánami je velmi tenká. Vnější obvodová vrstva masivu obsahuje i závity pro ladící šrouby. Váhově se tyto bubny řadí do kategorie heavy.

PREMIER - Genista

Rozměry soupravy: BD 18 x 22, TT 8x10 a 10x12, floor tomy 14x14 a 16x16 , snare drum 5,5x14 Pozn.: průměry všech tomů jsou o šest milimetrů menší než je udáváno výrobcem.
Konstrukce: tomy 7 vrstev březové překlížky o tl. 5,5mm, BD a snare 7 vrstev o tl. 7mm.
Povrchová úprava: zelený lak, chromované ráfky a mušle
Obruče : ocelové 3 x ohýbané o síle 2,3mm
Blány: vše Premier, hrací CL Extra, rezonančni CL Response
Mechanika: 8015 stojan hi-hat, 6013 stojan na malý buben, 6014 rovný stojan na činel, 6016 stojan na činel šibenice, 206 pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy: lakovaný povrch soupravy je velice atraktivni a kvalitní. Kopulovité mušle na soupravě vypadají velmi elegantně, né však vtíravě a kvalita chromovaní na nich i obručich je absolutně nejvyšší ze všeho co jsme mohli vidět a posoudit. Celkový vzhled soupravy je prostě užasný.
Zvuk soupravy: slovo “control” naprosto vystihuje zvuk celé soupravy. Tom tomy zní nejlépe ve středním lazeni, kdy mají velmi dobrý attack, ale omezenou rezonanci a sustain. Zvolené blány dodavaji velkemu bubnu razantní úder i attack, ale ne mnoho sustainu a “děsivých hloubek”. Maly buben ma čistý, křupavý zvuk, ale opět ochuzený o dozvuk. Při použití tenkého plastového tlumicího mezikruží se ze zvuku bubnu ztrácí veškerá rezonance. Pro dosažení požadovaného zvuku této soupravy je třeba zvolit optimálnější typ blan. Soupravě nejvíce vyhovují silnější blány, s nimiž zvuk bubnu dosáhne větších hloubek.
Mechanika: dvojité nohy veškerých stojanů nabízejí dostatečnou stabilitu i při jejich lehčí váze. Řada mechaniky Premier 600 je celkově designove velmi dobře zpracována, obzvláště pak činelové stojany. Pedal velkého bubnu je k obruči BD dotahován křídlovou matici umístěnou z boku pedálu, díky čemuž odpadá nutnost použití ladícího klíče při jeho instalaci. Přijemnou drobnosti je i možnost sklopení samotného pedalu, což umožňuje jeho větší skladnost. Tom holdery jsou naprosto bezproblemové, nabízejí témeř jakékoliv nastavení tom tomu.
Pozn.: řada Genista se vyrabí pouze z břízy, což hraje významnou roli ve zvukové charakteristice soupravy. Tom tomy je dost obtížné naladit, ale problém vidím spíše v použití firemních blan, než v bubnech samotných.

REMO - Master Edge

Rozměry soupravy:BD 18x22,TT 9x10, 10x12, 12x14 a 14x16,snare drum 5,5x14
Konstrukce: Acousticon (speciální směs dřevin a pryskyřice)
Povrchová úprava: multi barevný Iridescent sparkle, chromované obruče i mušle
Obruče : ocelové 3 x ohýbané o síle 2,3 mm
Blány: vše Remo, čiré Ambassador jako hrací i jako rezonanční na tomech, pískovaná Ambassador na malém bubnu, čirá Powerstroke 3 jako hrací a černá Powerstroke 3 s logem i na velkém bubnu.
Mechanika: Serie 360 stojan hi-hat, stojan na malý buben, double tom stand, 3x stojan na činel – šibenice, pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy: Iridescent sparkle je názornou ukázkou možnosti firmy Remo při výrobě custom povrchu. Konkrétně tento je nepřehlednutelný na první pohled zaujme snad každého.
Zvuk soupravy: materiál Acusticon má jen jedno malé minus, a tím je větši váha všech bubnu oproti klasickym, dřeveným. Jinak tento materiál bubnům propůjčuje dostatek sustainu i rezonance. Zvuk tomu je mocný a hluboký, ale je snadne je naladit i na klasický „jazzy“ zvuk. Téměř totéž platí pro velký buben. V nižších polohách se z něj však stává rockový kanón, který je zvukově hodně odlišný od zbytku soupravy. Malý buben z této soupravy je extrémně citlivý a velice průrazný.
Mechanika: všechny stojany jsou masivní, spolehlivé a hlavně funkční, ale již několik let bez jakékoliv designove inovace. Pedál velkého bubnu mně mile překvapil svou jednoduchou nastavitelnosti a velmi dobrou akcí. Kulové tom holdery s rameny do " L " spolehlivě drží a dovolují nám flexibilní nastavení. Double tom stand je možné umístit i přes určité limity dostatečně nízko.
Pozn.: Každá souprava Remo je svým způsobem „custom“, originální a při porovnání kvalita vs. cena je to výhodná koupě.

SLINGERLAND - Studio King

Rozměry soupravy: BD 16x22, TT 8x10 a 9x12, floor tomy 14x14 a 16x16, snare 6,5x14
Konstrukce: javor, tom tomy + floor tomy 6-vrstev, velký buben 8-vrstev, snare 10-vrstev
Povrchová úprava: White Marine Pearl (bílá námořní perleť), chromované ráfky typ "Stick Saver" a klasické mušle typ Slingerland
Blány: Remo, pískované Ambassador jako hrací na tomech a malém bubnu, čiré Ambassador jako rezonanční, pískovaná Powerstroke 3 jako hrací a mléčná Ambassador s logem jako přední na velkém bubnu.
Mechanika: Magnamax MH8111 stojan hi-hat, MS9500 stojan na malý buben, 2x MX9560 kombinované činelové stojany s tom holdery, MB7530 rovný stojan na činel, MP9450 pedál velkého bubnu.
Celkový vzhled soupravy: bílá perleť působí velmi historickým a klasickým dojmem. Jednoduché „single“ mušle společně s malým logem ve tvaru „obláčku“ pouze přidávají na efektu.
Zvuk soupravy: tomy mají vřelý plný zvuk s menším důrazem na attack. Pískované blány umožňují širokou škálu čistých a srozumitelných zvuků zvláště při vyšším jazzovém lazení, kdy se zvuk bubnů otevře a celkově působí živěji, ale ne tence. Zvuk velkého bubnu je „obrovský“ s velkým množstvím rezonance, síly a hloubek. Reakce strun malého bubnu je excelentní, zvolená tloušťka korpusu zapříčiňuje jeho vřelý a plný zvuk s množstvím výšek.
Mechanika: kulové tom holdery mají ramena ve tvaru "L" a jsou dobře nastavitelné. Stojan na malý buben je taktéž opatřen kulovým kloubem pro jeho optimální nastavení. Stojany na činel působí „heavy“ dojmem, jsou univerzálně nastavitelné a dostatečně stabilní. Tempo King pedál velkého bubnu je rychlý a citlivý s lehkým, ale dostatečně silným průběhem. K ráfku velkého bubnu se přitahuje maticí z jeho boční strany, což je příjemná maličkost.
Pozn.: klasický „old school“ vzhled soupravy poněkud kazí celočerné ráfky velkého bubnu. Souprava by vypadala atraktivněji a vzhledově jednotnějším dojmem, kdyby se doprostřed ráfků vložil proužek perletě v barvě soupravy.

SONOR - Designer

Rozměry soupravy: BD 16x22, TT 9x10, 10x12, 12x14 a 14x16, snare 5x14
Konstrukce: tomy a malý buben 9-vrstev o celkové síle 6,7mm, velký buben 12-ti vrstev o celkové síle 8,8 mm
Povrchová úprava: chameleon (zlatá/zelená/červená duha-lak),chromované obruče i mušle
Obruče : ocelové 3 x ohýbané o síle 2,3 mm
Blány: Evans, čiré G1 jak hrací a čiré Resonant jako spodní na tomech, pískovaná G1 na malém bubnu, kombinace EQ batter/resonant na velkém bubnu
Mechanika: designer serie, HS554 stojan Hi-Hat, SS557 stojan na malý buben, CBS52 stojan na činel-šibenice (3x), DTH553 dvojitý tom holder, P9395 pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy: povrchová úprava “Chameleon” vypadá krásně při nasvícení z různých úhlů. Při pohledu z blízka je to zvlaštní odstín hnědé metalízy.
Zvuk soupravy: velký buben ma průrazný, tlustý, otevřený zvuk, nepostradající hloubky, je skvělým základem soupravy, vyborně se doplňující s tomy, jejichž zvuk je plný, průrazný, přitom čistý. Všechny tomy k sobě výborně ladí. Malý buben reaguje velmi dobře, jeho “křup” je až zabijácky, reakce na strunik prostě super.
Mechanika: někteří tomu říkají inovace, jiní zase přílišný kýč. Mechanika Sonor je originalní, mechanicky komplikovaná a zároveň však unikátní a celkově se řadí do váhové kategorie heavy. Tom holder je ohromně masivní, je hodně složité jej nastavit. Stojan floor tomu nedovoluje jeho nizké ustaveni a to diky neotočitelným ramenům tom holderu a neprůchozím držákům na bubnu. Činel je na stojanu zajištěn tenkými maticemi. Důvodem proč firma provedla výměnu za klasické křídlové matky je pouze ta, že jejich demontáž je rychlejší a jednodušší.

TAMA - Starclassic Maple

Rozměry soupravy: BD 18x22, 9x10, 10x12, 13x14 a 15x16, snare 14x5,5. Pozn.: všechny tom tomy jsou uchyceny pomoci StarCast systému
Konstrukce: vše devítivrstvý javor, malý buben a tomy o tloušťce 5 mm, velký buben o tloušťce 7 mm
Povrchová úprava: Platinum Fade (přechod od šedé do černé, na povrchu barvy vrstva krystalku skleněného prachu), chromované obruče i mušle
Obruče: Die-Cast (odlévané)
Blány: Evans, Genera G1 jako hrací i jako rezonanční na tomech, na snare pískovaná G1,BD - EQ3 kombinace hrací a rezonanční blány
Mechanika: Iron Cobra Lever Glide Hi-Hat stojan, HL-80 Air-Ride stojan malého bubnu (s kulovým kloubem a ramenem) , HTC-87 kombinovaný stojan tom/činel 2x, HC-83B šibenice s protizávažím, HTW-89 double tom stojan, Iron Cobra Power Glide pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy : povrchová úprava Platinum Fade je velmi umělecky provedena i efektni a celá souprava působí moc hezky
Zvuk soupravy : cokoliv týkajícího se zvuku bubnu se dá označit jako velké. Hluboké tomy vytvářejí tlustý, do nižšich poloh položený zvuk. Uchycení StarCast umožňuje bubnům dlouhý sustain a výbornou projekci, blány G1 přispívají k vyššímu attacku. Velký buben má spoustu hloubek, je dosti zvučný, ale diky blanám EQ3 kontrolovatelný. Malý buben je průrazný s příjemným křupem. Die-Cast obruče tomuto bubnu (stejně tak i tom tomům) poskytují extra pevný a tvrdý zvuk
Mechanika: ladicí šrouby velkého bubnu nepřečnívají přes obruč, což dost usnadňuje jeho uložení nebo vytažení z obalu. Nohy velkého bubnu na sobe mají několik značek (rysek), diky kterým jej postavíme vždy stejně. Stojan malého bubnu je spolehlivý a neubírá bubnu na rezonanci, tak jako běžné stojany. Uložení bubínku na stojan a a jeho demontáž je rychlé a jednoduché. Činelová ramena kombinovaných stojanů lze v případě potřeby zasunout do těla stojanu, což je praktičtější při manipulaci, balení a převozu. Pedal Iron Cobra nabizí několik variant nastavení pro pohodlnou hru, je dodávan v pevném plastovém obalu. Stojan Hi-Hat má pouze 2 nohy, základna pedálu tvoří jeho „3 nohu“. Celý stojan je zkonstruován velmi chytře, absenci standartně používané „3 nohy“ zvláště ocení ti, kteří používají dvojpedál.

YAMAHA - Maple Custom

Rozměry soupravy: BD 16x22, TT 7,5x10, 8x12, 12x14 a 14x16, snare 5,5x14
Pozn.: tomy I floor tomy jsou zaveseny pomoci YESS systemu.
Konstrukce: výběrový severoamerický javor tomy a snare 7-vrstev o celkové síle 7 mm, velký buben 10-vrstev o celkové síle 10 mm, vyrobené Air Real systémem, který garantuje absolutní přesnost válce
Povrchová úprava: tyrkysově zelená s kresbou dřeva,chromované obruče, mosazné mušle
Obruče : ocelové 3 x ohýbané o síle 2,3 mm na tomech, odlévané Die-Cast na malém bubnu
Blány : všechny Remo, čiré Ambassador jako hrací i rezonanční na tomech, Ambassador pískovaná na malém bubnu, čirá Ambassador jako hrací a pískovaná s logem a 6-ti palcovým otvorem jako rezonanční na velkém bubnu
Mechanika: HS-830A stojan Hi-Hat, SS-830 stojan na malý buben, CS-830 rovný stojan na činel, WS-945A stojan na činel-šibenice, TH-945A dvojitý tom holder, FP-850 pedál velkého bubnu
Celkový vzhled soupravy : povrchová úprava bubnu je velmi zdařilá, ale kombinace mosazných mušli a chromovaných obručí je poněkud méně vkusná. Sjednocením povrchových úprav mušlí a obručí by dle mého názoru bylo o mnoho efektivnější.
Zvuk soupravy: cela souprava zní živě, dá se říci, že až “jazzy”, za což ve velké míře mohou jednovrstvé čiré blány Ambassador na tom tomech a zejména na velkém bubnu. Byli jsme překvapeni, že velký buben je od výrobce dodáván s otvorem v přední bláně, což drasticky zmenšuje rezonanvi a jeho zvuk je více mlaskavý. Při záměně za jednovrstvou, plnou blanu se charakter zvuku velkého bubnu sjednotil s charakterem zvuku tom tomu. Neměl přilis mnoho bassu, ale širokou škálu "jazzy" zvuku.
Mechanika: firma Yamaha používá mechaniku jenž je velice kvalitní a její funkčnost je proveřena časem. Co se týká rozestavení, všechny stojany nabízejí stabilitu a značnou flexibilitu. Yamaha byla vždy “pionýrem” ve vyrobě činelových stojanů -šibenic, jejihž rameno se dá zasunout do těla stojanů a tak z něj udělat stojan rovný. Dvojité nohy činí stojany stabilními, na hmotnosti to (diky Bohu) nejde znát. Tom holdery nejsou masivní, ale bubny drží naprosto spolehlivě a nabízejí vynikající možnost jejich nastavení. Pedál má příjemný, rychlý chod a je radost na ni hrát.