Kontakt |
|
Měna / EUR | Košík 0

Čo robí ... ?... Michael Nosek

Michael Nosek, pro přátelé “Myša” je středně mladý, vysoce vzdělaný bubeník s rodným listem v Opavě. Po absolvování gymnázia a “Ježkárny” uspěl i na brněnské JAMU z které se vydal cestou čistého muzikantství bez nutnosti podřídit se ekonomickým tlakům. V uplynulých letech spoluvytváří tu část české hudby, která nespadá do masových posluchačských teritorií, ale přesto, nebo právě proto si mezi špičkovými hudebníky našel své místo a jeho frekvence jsou trvale vysoké a na nedostatek práce si rozhodně nestěžuje, takže “Myšo, čo robíš…. ?”

 

No, poslední rok je pro všechny koncertně aktivní muzikanty noční můrou, kterou budeme všichni ještě trpět dlouhou dobu. Všechno zlé je ale k něčemu dobré. U mne se to dobro projevilo především v dotažení nakupených restů. Letos jsem přišel asi o 80 koncertů a tak vznikl prostor pro tvorbu nového materálu, kterého se urodilo poměrně mnoho.

 

Koncem roku jsme začali koncertovat s novou kapelou Livin Free, která se hned od začátku velmi dobře uchytila na české klubové scéně. Mám v ní tu čest potkat se s českým matadorem rockové baskytary Vláďou "Gumou" Kulhánkem. Písničky a texty píše zpěvák a B3 player Honza Holeček, na kytaru hraje úžasný Tomáš Frolík. S kapelou jsme vydali desku Voices From Beyond.

Poslední rok taky vznikalo album Hotel Blázen - debut kapely Krajina Ró. Jde o projekt založený Michalem Němcem (Jablkoň). Doplňuje jej jeho neteř, herečka a zpěvačka Anička Břenková. Na kytaru úžasný Tomáš Frolík, na basu Johnny Judl. Deska vznikala za prapodivných podmínek a myslím si, že se povedla. Stylově je příjemně rozkročená, písničky jsou trochu divné, přesně jak to mám rád :-)

  

S Johnnym a úžasným Froldou máme crossoverové trio The Bladderstones. Příští rok bychom rádi vypustili novou desku. Hotových máme asi 7 věcí. Kromě autorské tvorby se také věnujeme doprovázení zahraničních bluesových interpretů. V poslední době jsme spolupracovali s britskými umělci jako je Will Wilde, Elles Bailey, Troy Redfern nebo Mike Ross.

Po letech hibernace jsme také probudili seskupení Dekolt, se kterým jsme v létě natáčeli nové EP. Jde o naprosto jedinečný projekt českého písničkářství, kterého si, bohužel, asi nikdo nikdy pořádně nevšimne. Texty a chytrá hudba zde žijí v tak krásné symbióze, že to snad ani není normální. Miluju je! Nové písničky se zrovna míchají, škoda, že je tady ještě nemohu prezentovat.
 
Kromě hraní se intenzivně věnuji výuce bicí soupravy na ZUŠ, hudebním gymnáziu i soukromě. Překvapivě právě z této půdy se rekrutovalo seskupení Acoustic Needles. Dva mí žáci, Jakub Eben a Lukáš Mandlík, se kromě bicích věnují rovněž hře na piano a baskytaru. Napsali spolu desítky písniček a z pěti z nich vzniklo EP Cycling. Hraji tam na bicí, oni obstarávají své nástroje a zveme si nejrůznější hosty. Celkově se do projektu snažím příliš nezasahovat a sleduji mladou energii v její čisté podobě. Pomáhám jen s praktickými věcmi okolo nahrávání, ježdění autem, označování slepých uliček apod.

Na nových písničkách děláme taky se Sabinou Křovákovou, nebo s Gabrielou Vermelho v rámci GaRe. Jsem členem několika momentálně zamrzlých seskupení jako je Jana Lota, Vít Švec Trio, The Odd Gifts, představení Kolaps od Losers Cirque Company. Působím též v kapele Josefíny Horníčkové nebo ve svém vlastním konceptuálním projektu Personal Highway.

Co se týče mne samotného, volný čas věnuji hlavně vzniku svého domácího studia, příliš se nenudím. Laboruju s mikrofony, laděním, s celkovým zvukem a podobně. Hrozně mě to baví. Vždy jsem chtěl co nejvíc pracovat z domova. Nahrávací studio pro mne bylo odmalička něco jako svatyně. Tak si tu po miniaturních kousíčkách plním svůj sen :-)

Dlouhodobě ze sebe začínám mít pocit, že umím bubny spíš sbírat, než na ně hrát. Kdyby to někoho snad zajímalo, tak můj gear vypadá momentálně takto: (viz. přiložený screenshot až dole)
Japonskou soupravu Yamaha Recording Custom beru jako referenční nástroj pro jakoukoliv situaci snímanou mikrofonem. Nasucho vás tolik neohromí, ale často mi je chválí živí i studioví zvukaři a to je pro mne ta správná reference. Akusticky zajímavější mi naproti tomu přijdou Premier Genista, které mám v trochu poctivější litráži. Původně je to souprava od Hrocha z Chinaski. Objevil jsem je v jednom pražském studiu a musely být moje. Bicí Mapex Saturn používám zase na klidnější a barevnější hudbu, klasicky s pískovanými Remo Ambassador. No a Yamaha Stage Custom a Basix Custom užívám coby poctivě fungující bubny do ztížených podmínek, kam je mi líto brát drahé sady. Činely jsou vesměs od Istanbul Agop, mám na výběr z asi 30 různých kusů. Blány od Remo a Evans, modely podle potřeby. 

Co se paliček týče, jsem spokojeným firemním hráčem R-Stick. Mám vlastní model vyrobený na míru, rozměrově asi nejblíže 5B (412mm x 15,2mm) v hikoru pro výdrž a v habru pro měkčí, temnější zvuk a nižší hlasitost. 

Hodně taky využívám elektroniku a to jak v hybridních setech, tak čistě v elektro podobě. Snažím se svým vybavením pokrýt co možná nejširší zvukovou paletu, abych byl schopen přinést do hudby přesně to, o co si říká. I tak cítím, že mám zvukovou mezeru, hlavně ve vintage zvuku, což je teritorium, na které se plánuji výhledově podívat :-)

Chtěl bych v téhle podivné době celé naší komunitě a všem dobrým lidem popřát pevné zdraví a nervy!  A v neposlední řadě taky poděkovat Drumcentru.cz, Sonoristovi.cz a R-Stick.cz za podporu, rady, starost a příjemně strávený společný čas. ❤ 

slíbený soupis Michalova vybavení