Kontakt |
|
Měna / EUR | Košík 0

Letmá historie Premier drums

Letmá historie - Premier Drums

Od 20-tých let minulého století do současnosti

Firma Premier drums má dlouhou a hrdou historii sahající až do roku 1922, kdy bubeník Albert Della Porta spojil své síly s renomovaným anglickým stavitelem bubnů Georgem Smithem. Společnost byla založena a otevřeli svou první továrnu na Berwick Street v Londýně. Zpočátku neoznačovali své nástroje a vyráběli nástroje pro jiné společnosti (zejména John E. Dallas pod značkou „Jedson“). Firmě se dařilo a sílila, přidal se bratr Delly Porty Freda, který začal pracovat jako manažer prodeje a nyní už pod značkou Premier začali vyrábět své vlastní bicí sady sestávající se hlavně z basového bubnu, snare, stojan pro činely činely a někdy přidali i woodblock a malý tom. V rozvoji hrále velkou roli i tympány, protože byly prodávány do němých kin, aby mohly být použity pro zvukové efekty. Bohužel tento trh se zavedením mluvících obrázků rychle poklesl, ale to nezastavilo růst společnosti. Ve třicátých letech vyráběli nejen bicí, ale i klarinety, dechové nástroje a dokonce i kytaru s masivním tělem zvanou „Premier Vox“, která byla dodávána se zesilovačem.

Výroba této plejády nových nástrojů byla umožněna provozem dvou továren, které se nacházely v Park Royal v západním Londýně. Během tohoto období se objevilo mnoho prvních podporovatelů zančky Premier Drums. V té době známé bubenícké „esa“ Ray Ellington, Max Abrams, George Fierstone a Max Bacon propagovali nástroje v katalozích Premier, kde bylo hrdě deklarováno že „9 z 10 hvězd hraje Premier“.

Premiér drums ve 40 - 50 letech: válečné povinnosti a poválečná výroba

přesto, že firma do roku 1940 významně prosperovala, měla druhá světová válka obrovský dopad na společnost a to hned několika způsoby. Továrna v západním Londýně byla nacisty bombardována. Vybombardované sídlo firmy pro firmu znamenalo, že se museli přestěhovat do tří malých továren ve Wigstonu, jižně od Leicesteru v anglickém středohořích. I přesto, že v té době vyráběl bubny pro britskou armádu vláda nařídila, aby se nové továrny používaly k výrobě mířidel a dalších součástí pro radarová zařízení, čímž se do konce války účinně zastavila výroba hudebního vybavení.

Poválečný americký vliv však v této době znamenal výrazný rozmach poválečné kultury a přišla doba „velkých kapel“, která dosáhla vrcholu v 50. letech. V tomto období došlo i k rychlému pokroku ve vývoji vybavení pro hudebníky. Nejvýznamnější možná byla evoluce od „konzolových“ nebo „trapových“ souprav k přehlednějšímu uspořádání bicí soupravy, tak jak ji známe dnes.

 

Produkty, jako je pedál BD, činely Zyn, chromový hardware, stojany HI HAT byly v té době extrémně inovativní a pomohly legendárním hráčům jako Ray Ellington, Eric Delaney, Tony Crombie a Norman Burns se stát známými jmény v Británii.

Kolem roku 1958 se společnost Premier stala jednou z prvních společností, které vyráběly vlastní plastové blány. Blány Premier Everplay byly vyráběny z Melanexu a byly mechanicky zalisovány do hliníkové obruče. Od té doby pokračovali ve výrobě blan, aby udrželi krok s hudebním vývojem a typy blan jako Premier Powerplay a Premier TwinSkin byly velmi žádané a populární.

Premier Drums byl v 60 -70-tých letech: Rock 'n' Roll Ambassadors a zejména Keith Moon hrající na Premier v mega kapele The Who. V době „beat boomu“ v 60. letech vyráběl Premier širokou škálu bicích souprav v různých povrchovkách a konfiguracích, proto byl nesmírně populární a to nejen díky elegantnímu a jednoduchému nastavení, ale také kvůli legendárním hráčům, kteří je podporovali.

Premier byl v popředí rock'n'rollové revoluce v Británii. Na jejich nástroje hráli Keith Moon (The Who), Bobby Elliot (The Hollies) a dokonce i Ringo Starr (The Beatles), ale nebylo to jen v Británii, kde byl Premier populární, protože mnoho amerických bubeníků Be-bopu jako Art Blakely, Kenny Clarke a Philly Joe Jones se také rozhodli hrát na světově proslulou značku bicích. Významnou novinkou té doby byl dnes legendární snare n Premier 2000, který byl uveden na trh v roce 1966.

Sedmdesátá léta přinesla další expanzi značky Premier a s novou továrnou v Leicesteru byly možné další radikální inovace jako nový korpus „shell-in-a-shell“, který navrhl stavitel bubnů Alan Gilby, nástroje vyrobené z těchto korpusů vyhovoivaly širokému spektru žánrů, od klasického jazzového tria po stadionový rock.

Premier Rezonator

další rozšíření povědomí o značce přinesl nový styl, který měl významný vliv na image a branding Premier. Punk rock explodoval na britskou hudební scénu a přinesl s sebou spoustu nacionalistické hrdosti, to v praxi znamenalo, že se mnozi hudebníci rozhodli hrát na nástroje vyrobené v jejich domovské zemi a v důsledku toho se s nimi Premier silně propojil.

Paul Cook (The Sex Pistols), Rocky Rhythm (Revillos) a Rat Scabies (The Damned) byli jedni z prvních, kteří si na scéně osvojili bubny Premier. Jak se žánr rozšířovall do podžánrů jako „New Wave“ a „The Mods“, rozšířil se s ními i Premier. Clem Burke (Blondie), John Maher (The Buzzcocks), Paul Thompson (Roxy Music), Rick Buckler (The Jam) a Billy Docherty (The Undertones) hráli prominentní role v reklamách na bubny Premier. Připojili se k zavedeným stadiónovým rockerům, jako Phil Collins (Genesis) a John Coghlan (Status Quo), aby se stali tvářemi společnosti a pomáhali vývoji a růstu značky Premier na zcela nové úrovni.

Premier v 80-tých letech: Inovace a zase inovace

V 80-tých letech 20. století Premier skutečně těží ze svého obrovského dosahu do všemožných hudebních žánrů té doby. Carl Palmer (Asia), Charlie Morgan (Elton John) a John Keeble (Spandau Ballet)jsou jen někteří z nových tváří reprezentující Premier. Pro Premier to bylo neuvěřitelně produktivní období, pokud jde o bubnové inovace, vytvářeli soupravy pro bubeníky každého myslitelného stylu bez ohledu na to, jaký jste byl bubeník, soupravy Premier Elite, Resonator, Soundwave a Club vaše kvality rozhodně pokryly. Byly také rozšířeny hardwarové řady, aby splňovaly požadavky moderních stylů hraní. Hardwarová řada "Lokfast" zůstala pro jazzové bubeníky standardem, nová řada Trilock a pedál basového bubnu 252 (který používal kompresní pružinu podobnou Trick Pro 1-V ) nabídl robustnější a odolnější variantu pro rockové hráče.

Osmdesátá léta byla také obdobím revoluce pro bubnování amatérských hráčů, kterým Premier uvedl na trh „cenově výhodné“ soupravy řad APK a XPK. Toto vybavení bylo pro běžného spotřebitele mnohem dostupnější, ale neobětovala se zavedená kvality bicích Premier.

Tato dekáda přinesla elektronickou hudbu, které se dostala do popředí napříč mnoha různými žánry, proto se použití elektronických bicích sad a padů stalo docela běžným a pro Premier to znamenalo vytvoření elektronické sady Premier PowerPack.

I přesto, že se značka Premier nadále objevovala mezi těmi nejvýznamějšími a byla nositelkou řady inovací, dostihly ji finanční potíže. V roce 1984 byla na firmu uvalena nucené správa a společnost byla zachráněna konsorciem vedeným Skotskou královskou bankou. V roce 1987 se Premier spojil s Yamahou na dobu pěti let, toto spojení trvalo až do roku 1992, kldy se firma z tohoto spojení vykoupila.

Premier Drums v 90-tých letech a po roce 2000

V 90-tých letech se zrodily dvě mimořádně populární nové řady bicích souprav - Premier Signia a Genista. Sady Signia jsou známé svým nízkým a teplým zvukem, díky tenkým javorovým korpusům s masivními zpevňujícími prstenci, řada Premier Genista produkuje jasnější a výraznější tón z březových mušlí bez prstenů. Tyto soupravy se ukázaly jako nadčasové a jsou žádané dodnes.

V roce 1997 oslavovala značka Premier 75 výročí vzniku a připravila speciální bicí soupravy, kterými poctila některé z největších britských bubeníků své doby, tvářemi firmy v 90 tých letech byli Nicko McBrain (Iron Maiden) a Philip Selway (Radiohead) a v USA pak plul pod vlajkou Premier Brad Bradk (Rage Against The Machine).

S novým tisíciletí přišla asi největší modernizace bubnových produktů Premier od 80-tých let. Sériemi Modern Classic, Cabria a Artist přinesly dostupnost a spolehlivý výkon. Mezi reprezentanty značky se obkevili dalí významní hráči té doby jako Donovan Hepburn (Take That), Chris Sharrock (Oasis + Robbie Williams), Steve Barney (Annie Lennox) a Matt Helders (Arctic Monkeys)

Premier v souhrnu zajisté ovlivnil dosavadní vývoj a inovace v modernizací bicí soupravy, jen namátko připomeňme průběžné mušle, kdy se napětí ladicích šroubů rozloží rovnoměrně na korpus, Premier je je rozhodně jedním z hlavních vývojářů moderní HI HAT, stejně jako trojnohá bubenické stolička se sedlovým sedákem a mnoho dalších drobností, které postupem času modernizovaly bicí soupravu. Od skromných bezejmenných začátků spolupráci mezi bubeníkem a stavitelem bicích se Premier propracoval v jednu z nejznámějších perkusních společností na světě. Navzdory historii s finančními obtížnými obdobími se zdá být jisté, že tato kombinace tradice a pokroku bude i nadále sloužit bubnovému průmyslu po mnoho dalších let. Poskládal Ivo Honajzer

Vyráběné série: APK/XPK series, Elite Series (1970s),Resonator Series, Soundwave Series (1970s & 1980s), Black Shadow (unikátní bubny ze serie Resonátor ve speciální lakované povrchové úpravě), Projector Series, Signia Series, Signia Marquis Series, Genista (v 90-tých letech jen bříza), Gen X (4ply maple/2ply birch), Artist Series, Series Elite (Maple/Birch/Gen-X Hybrid), One series drums – jedinečné soupravy pojmenované po britských městech a zajímavých místech), Modern Classic drums, Club (pokračování řady Olympic z r.1979), Olympic by Premier (1937-1979, 1991-do současnosti),Royale

Snare bubínky: 2000 Snare, Royal Ace Snare, Carmine Appice Signature Snare, Project One Snare, 2003 Snare, 2005 Snare, Heavy Rock Nine 14x9", Brass Snare, Modern Classic Snares, XC Series (součást výroční sad k 90 ti rokům firmy), B.E.A.S.T. Snare